Monday, February 7, 2011

Despre ipocrizie

Să nu mai dai ochii cu mine, decât ţinându-i în pământ,
Să nu-mi întinzi mâna-ţi ascunsă, ce-a căutat să mă lovească,
Să nu-mi mai dai sărutul tău făţarnic, al Iudei legământ,
Şi nici îmbrăţisărea ta perfidă ce-a căutat să ma orbească!

Să nu îţi mai aşterni vreodată cuvântul tău, să stea opac,
Pe străveziul gândurilor mele ce-am scris cu inimă curată!
Ţi-am dat respectul şi iubirea, sincer, fără să mă prefac,
Şi mi-ai întors batjocură şi ură, minciună veşnic neiertată.

Ai vrut să cauţi tu trădarea, si m-ai trădat în primul rând!
Avid tu mi-ai vânat ipocrizia, dar ai fost primul ipocrit!
Ai vrut să îţi salvezi onoarea, în schimb onoarea mea vânzând,
Doar pentru bănuieli nebune, ce-n minte singur ţi-ai sporit.

Dacă m-aş fi gândit vreo clipă să stau la locul meu cuminte,
În semn de prietenie, loialitate şi dragoste ce ţi-am purtat,
Prin ce-ai făcut şi ce ai spus, prin ale tale fapte şi cuvinte,
Fără să vrei, de grea povară a conştiinţei m-ai scăpat.

Rămâi dară cu bine, fost prieten ce mi-ai stat în inimă aproape,
Căci eu mă duc spre oameni care vorbesc onest pe dinainte.
Şi nu te osteni răspuns pe dată la scrierea-mi să-ţi scape,
Căci eu de-acum de tine nu vreau să-mi mai aduc aminte.

1 comment:

  1. Cand stau si ma gandesc
    Ca m-asteptam sa mi se-ntample
    Cat de naiv esti
    Crezand ca nu stiam ce o sa se-ntample!
    Ca mi-s gandurile planse
    Dar nu dintr-ale tale versuri
    Ci de trei zile imi sunt planse
    Dintr-o tradare ce-o vazusem
    Stiam ca va sa vina vremea
    Cand vina o vei lepada pe altul
    Dar sa strigi primul de tradare?
    Halal barbat mai esti maestre!
    Si mai vorbesti despre constiinta?
    Parca spuneai ca nu o ai!
    Vorbesti despre uitare?
    Uitarea a fost acum doi ani!

    ReplyDelete